رحیق

... و ما را نیز شراب نابی آرزوست

رحیق

... و ما را نیز شراب نابی آرزوست

رحیق

فقط باید خالص بود.
همین و بس.

جز آرزوی وصل تو یک دم نمی کنم

یک دم ز سینه مهر تورا،کم نمی کنم

ای آنکه سربلند مرا آفریده ای

جز پیش آستان تو،سر خم نمی کنم

گر در ازای عشق غم عالمم دهی

با عالمی معاوضه این غم نمی کنم

جز راه پاک دوست یقینا نمی روم

جز انتخاب عشق مسلم نمی کنم

چون آتش فراق تو را آزموده ام

خوف از عذاب سخت جهنم نمی کنم

تا آب دیده بر عطش سینه مرهم است

سعی از برای کوثر و زمزم نمی کنم

آن آتش خامشم که به شب های بی کسی

حتی هوای گریه ی نم نم نمی کنم

داروی درد هجر ،حبیب است،بس کنید

من از طبیب خواهش مرهم نمی کنم

حیران از تغافل خویشم،که زاد راه

-گاه سفر شده ست-و فراهم نمی کنم

  • ۳۲۲ نمایش
  • عبدالحسین مهدوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی